Воскресенье, 19.05.2024, 11:12
Приветствую Вас, Гость

 

Музичний керівник

 

Бутузова Катерина Сергіївна

 

Стаж педагогічної работи

 

 

 

Музика в житті дитини

Музика завжди претендувала на особливу роль в суспільстві. У стародавні століття музично-медичні центри лікували людей від туги, нервових розладів, захворювань серцево-судинної сістемі. Музика впливала на інтелектуальне розвиток, прискорюючи ріст клітин, що відповідають за інтелект людини.

     Музикою можна змінювати розвиток: прискорювати ріст одних клітин, уповільнювати зростання інших. Але головне, музикою можна впливати на емоційне самопочуття людини. Безсмертні твори Моцарта, Бетховена, Шуберта, Чайковського здатні активізувати і спрямовувати їх на його фізичне оздоровлення.

Дошкільнята проявляють особливу любов до музики і можуть бути залучені в посильну для їх віку діяльність, цілями якої є розвиток інтересу до музики, правильне сприйняття її змісту, структури, форми, а також пробудження потреби постійного спілкування з нею і бажання активно проявляти себе в цій сфері .

 

Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити перед ним двері в цей світ, треба розвивати у нього здібності, і, перш за все музичний слух і емоційну чуйність. Інакше музичне вплив не виконує свої виховні функції.

     Дитина реагує на мелодійний спів матері, затихає і прислухається до нього з перших днів свого існування. У самому ранньому дитинстві малюк виділяє музику з оточуючих його звуків, шумів. Він зосереджує свою увагу на почутій мелодії, завмирає на яке - той час, прислухається, реагує усмішкою, гулінням, окремі руху, виявляє «комплекс пожвавлення». У нього з'являється здатність до практичних дій - підлаштовуватися до співочим звукам, пританцьовувати на руках дорослих під веселу музику, відчуваючи інстіктівно ритм, темп. Слідуючи за дорослим, він починає відтворювати музичну мелодію, поступово сам стає «творцем» - може скласти нескладну пісеньку.

Діти старші здатні осмислювати деякі зв'язки між явищами, зробити найпростіші узагальнення - визначити, наприклад, характер музики, назвати ознаки, за якими зіграну п'єсу можна вважати веселою, радісною, спокійною або сумною. Їм зрозумілі і вимоги: як треба заспівати різні за характером пісні, як рухатися в спокійному хороводі або в рухомий танці.

Складаються такі музичні інтереси: виявляється перевагу тому чи іншому виду діяльності, жанром музики. До шести семи років спостерігаються початкові появи художнього смаку - здатність дати оцінку творам та їх виконання.

      Під керівництвом дорослого дитина вчитися співпереживати, фантзуюячи і уявляючи в процесі сприйняття музики, він прагне проявити себе в співі, танці, грі на музичних інструментах. Кожен шукає неповторний характер руху, зображуючи веселу пташку і дзижчить джмеля, незграбного ведмедя або хитру лисицю

З кожним роком все більше уваги приділяється розвитку творчої  активності дитини. Ми відкриваємо дітям двері у світ музики, допомагаємо робити перші кроки до прекрасного. Ми хочемо бачити наших дітей щасливими. Людина не може жити в світі, якщо попереду у нього немає нічого радісного. І ми, педагоги повинні в силу своїх можливостей дати її нашим дітям.